72,25

Moi moi!

Jaha, då var man ledig fram till halv 5 på måndagkväll :) Nice!
Synd bara att jag trots detta ska stanna här i denna sjunkiga håla. Mamma, Britta och John kommer visserligen på lördag och sen måste jag ju plugga och träffa min fallföretagsgrupp så det kanske inte blir så farligt, men det hade ändå varit nice att åka hem ju.

Idag fick jag förresten reda på att jag får jobba på BIT ett par dagar innan jul. Vet inte när jag börjar, men det blir väl 17:e kanske och sen ska jag jobba fram till och med den 23:e :P Kanske inte så kul egentligen. Men jag kommer ju tjäna drygt 5000 på det.. och det säger man ju inte nej till. Det är ju fasen matpengar för flera månader :D Så det blir nice.. för jag hatar att köpa mat. Det är så dyrt. Som tex i dag. Jag köpte dettta

och det kostade 72 spänn. Det känns som rena rama rånet. Nu tycker säkert någon att det var jättebilligt bara för det, men fatta va mycket annat roligt jag hade kunnat göra för de där 72 kronorna. Jag kanske är jävligt snål, men jag hatar seriöst att lägga ut pengar på mat. Äter nästan hellre nudlar i en hel vecka än att köpa något som är dyrt, fast godare. Nu låter det kanske som att jag inte alls äter speciellt bra, men det gör jag. Även om jag typ äter samma hela tiden. Mina måltider består till 90% av kyckling hehe.
Åh förresten, måste tipsa om mammas dragonkyckling som jag åt i dag. Lätt att göra & jättegod! Tycker i alla fall jag!

Du behöver:
  • Kycklingfiléer
  • Soya
  • Smör
  • Salt
  • Dragon
  • Peppar
(Hoppas jag inte glömde något nu)
Sätt på ugnen på ..typ 225 grader och medans den blir varm så smälter man smöret och blandar det med lite soya och kryddor (Har inga mått, utan jag brukar höfta lite bara) Sen så penslar man på det på kycklingen och in med den i ugnen i ca 20-25 min. Man kan ta ut och pensla den en gång till under den tiden.
Sen tar man bara spadet som blir av kyckligen och heller det i en gryta. Reder med mjöl och vatten, och så ska man ha matlagningsgrädde med. Sen så får det koka lite och sen kryddar man upp den efter behag. Servera med ris /klyftpotatis och grönsaker :D

(Nu skulle man ju haft en snygg bild på hur det ser ut också, men det har jag inte så låt er fantasi sköta den biten)


Kommentarer
Postat av: sofia

jag vet, mat är jättedyrt... kyckling verkar jättegod den ska jag prova :) kram

2010-09-23 @ 22:46:02
URL: http://stellaire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0