Tjing Tjing

Halli hallå!

Nu har jag nästan precis gått upp och är seg som fan. Mådde riktigt dåligt i går också, så jag gick och la mig tidigt så det är la därför jag är seg. Har sovit för mycket liksom.

Trippen till IKEA igår var väl rätt lyckad. Förutom att tv-bänken Eriks skulle köpa inte fanns :(
Jag köpte inte så jättemycket trots allt. Bara lite småplock som jag behöver inför flytten. Har ju redan det mesta så det fanns inte så mycket som jag ville köpa.


Det blev en tvättkorg, en glasskål, en tandborstmugg, en burk, en papperskorg, ett servettställ och ja.. en vattenkanna. Jag vet att IKEAs vattenkannor är de fulaste världen någonsin har skådat men jag måste ha en vattenkanna och jag har liksom letat i eveigheter efter en snygg, men det är omöjligt att hitta någon till rätt pris..Så ja, tänker nöja mig med 9kronerskannan så länge!

När vi kom hem i går såg jag knappt röken av Erik mer på hela dagen. Det är nämligen så att vi håller på att göra om vårt avloppssystem till ett mer miljövänligt (och tro inte att vi gör det frivilligt, min pappa skulle aldrig komma på att göra något miljövänligt om han inte måste) och de höll de på att gräva med grävskopa och grejja på gräsmattan.. Eftersom Erik är en liten arbetsnörd drog han på sig arbetskläderna och började hjälpa till med en gång. Jag fick leka fotograf var och varannan timme och dokumentera det hela. Ganska tråkigt motiv att fota men det var kul att använda min nya systemkamera (en Nikon D90) som jag äntligen köpt för mina pengar jag fick när jag fyllde år.


Både älsklingen och min bror hjälpte till :)


Det blev dock inte bara arbetarmotiv :)


Visst har vi en fin gräsmatta hehe

Karin

Kommentarer
Postat av: Jessica

alltså är blåst nu (med all säkerhet) men HUR kan en vattenledninga vara omiljövänlig? =P är det koppar i rör eller? ska ni nu satsa på en Annie-toa ;)

2010-07-27 @ 23:16:46
URL: http://expectansy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0