Hultsfred

Tjohej!

I dag har jag tillbringat min tid i Hultsfred på jakt efter lägenhet. Jag har nu officiellt bestämt mig att jag ska börja plugga. Vi kollade på två lägenheter, en etta och en två, och jag fastnade för ettan, så den ska jag ha :) Den ligger så centralt det kan bli i LILLA Hultsfred (Alltså ni ska bara veta vilken jävla håla det är) så det är verkligen inte långt tilll varken coop eller tågstationen :)

På vägen hem åkte vi till bullerbyn för att ta en titt, dock vi gick aldrig ur bilen för det var massa folk där.
Men ja.. fick i alla fall en (jävligt kass) bild på de små husen :)


Okej man ser inget xD men de röda husen bakom träden är i alla fall norr,mellan och sörgården

Sedan åkte vi vidare till

och vart ligger det då undrar ni och det undrar jag med xD
Nä men det låg någonstans, in på någon jäkla väg som var lång som fan(vi körde visserligen lite fel först så det kanske var därför den kändes så lång) men ja.. vi åkte i alla fall dit för att pappa ville se detta ställe eftersom det bor en liten speciell gubbe där som kallas "Hästmannen". Han lever precis som man gjorde förr och han har inga moderna saker som t ex bil. Han lever i princip utan pengar, han odlar sin jord som man gjorde förr och hans bästa vänner är hans 3 hästar.
Alltså egentligen borde nog alla ta efter hans sätt att leva. Verkar vara så fridfullt :)

Efter trippen förbi the horse man var pappa nöjd och då kunde vi äntligen bege oss hemåt för att åka till veterinären med Ville som  tydligen blivit huggormsbiten i halsen :(

Min stackars lilla goskatt!! Tycker så synd om honom! Fast han har fått medicin nu så det han bli nog snart sitt gamla jag igen.

Nä nu måste jag göra något vettigt!

Ha det gött

Karin

Kommentarer
Postat av: Jessica

ooh :) Jag stannade också i Bullerbyn på väg från Hultsfred :D Det var typ ingen där då :P haha...

att du hade rätt om ormbettet!!! :P

2010-07-21 @ 23:05:46
URL: http://expectansy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0