Finland <3

Terve!

Nu är man tillbaka i THN efter den lilla Finlandstrippen :)
Båtresan gick bra och vi hade skoj och åt gott. Vi vann även €15-16 när vi spelade på en spelautomat :)

På däck, mamma smygfotade när jag pratade med Erik

Vistelsen i Helsinki började väl inte så himla bra däremot, första dagen så gick vi bara i affärer och jag hittade inget snyggt. Den dagen var verkligen bara tröttsam och irriterande och dagen därpå var väl inte heller så himla bra. Det var fan tropisk värme i Porvoo så jag trodde att jag skulle dö. Alltså jag är ju verkligen inte något för sötsaker, men det var så varmt så jag var bara tvungen att köpa mango och jordgubbssorbet.


Det var i alla fall gott till en början.

Även om jag flera gånger var rätt trött och grinig under resan så har jag och mamma haft jävligt kul. Som tex när mamma och jag skulle ta ett kort på oss med min kamera och hon kläcker ur sig " Men kan du inte ställa den upp och sätta den på utlösning" Alltså fy fan va vi skrattade åt det.
Jag och mamma har verkligen kul i hop i bland haha

Konserten var helt okej, eller ja den var bra..men jag börjar känna lite "okej, jag har sett detta förut" men tro för allt i världen inte att jag är trött på att se NGT för det. Jag skulle fan nästan ge vad som helst för att få åka i morgon igen. Som mamma sa "Du blir verkligen lycklig av att se dem, VERKLIGEN LYCKLIG" och det stämmer nog. Får bara en massa massa energi och det är underbart. Det bästa med hela konsertdagen var nog ändå att jag fick se soundchecken och snacka lite med Jonne :)

Vi visste att de inte skulle spela förän sent den kvällen men eftersom jag och mamma bodde på hotellet där nattklubben låg bad jag henne att gå ner och checka läget och kolla vad man kunde äta för mat på hotellet. Klockan var väl runt sjutiden (Jag gick inte ner själv eftersom jag var osminkad och hade krypit ner i sängen med "pyjamaslinnet" på :P)
Strax efter att mamma gått ner kommer hon upp igen och bankade som en galning på dörren. När jag öppnade säger hon "Negative spelar för fullt där nere och övar eller nåt"
Så snabbt som jag tog på mig en klänning och  ett par skor har jag nog aldrig tagit på mig något. När vi kommer ner så står vi och tittar en stund men kommer sedan på att vi kanske inte ska stå där och glo så vi går till restaurangen som låg precis bredvid scenen och beställer mat. Fatta vilken underbar underhållning. Jonne flinade värsta mycket åt oss xD Jag kände mig som 14 igen för jag blev seriöst värsta skakig

Soundchecken

NGT började inte spela förrän kl 1 på natten och de höll på till halv tre.

<3 <3 <3


Antti <3 ..och de andra

Det var riktigt skoj, och vi sjöng alla för Jay som fyllde 27 den dagen.

"Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan, paljon onnea Slammer, paljon onnea vaan"

Jag träffade även en dam vid namn Tuulikki (som kan ha varit närmare 40 xD)
Hängde med henne en stor del av tiden och hon var värsta snäll mot mig. Hon översatte det Jonne sa på finska på scen och hämta min kamera hos mamma och frågade saker åt mig och drog med mig till Jonne efter konserten (Eftersom jag själv inte är något påhoppade fan så hade jag aldrig gått fram själv så det var bra att jag var med henne)
Hon tog även detta kort. Jonne ser ut som en gris xD och jag är rätt svettig men vad kan man begära kl 3 på natten efter en konsert:P

Jonne - "I recognize you"
Okej, jag skämdes faktiskt lite, men det är ju kul ändå att han kommer ihåg att vi träffats tidigare och jag är glad över att han tackade mig för att jag åkte dit.

Nä nu ska jag väl inte trötta ut er mer. För er som bryr sig om NGT kan ni ju gå in på fejjan och kolla på bilder och om ni vill se alla bilderna så får ni bjuda in er till mig :P Fast jag har mest videoklipp eftersom jag aldrig får några snygga bilder. Så jag tackar mamma för att hon hänger kvar och fotade en del i alla fall:)

Nu ska jag ta en dusch! Bye bye



Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0