Bloggande

Hej hallå!

Hittils idag har jag inte gjort något. Lär bli en riktigt slappardag idag.
Sitter just nu och kollar runt på olika folks bloggar. Typ flera storbloggares bloggar och andra på blogg.se:s listor.

Alltså egentligen, varför intresserar sig folk för andras liv som man inte ens egentligen vet något om eller känner. Och undra hur kul det egentligen är att gå från typ som vår blogg, en tönt blogg där man kan skriva vad som helst eftersom man vet att det bara är nära och kära som läser, till att bli en blogg som var och varannan har hört talas om och varit inne på. Undra om man skulle palla. Fatta va jobbigt det borde vara att vara känd, men ändå gött ibland, eftersom man kan få en del "makt". Tänk om typ vår blogg skulle bli stor, då skulle man säkert få massa erbjudandet på olika vis, och slutligen skulle man säkert kunna försörja sig med hjälp av bloggen. Fan va gött! Nu menar jag inte att jag skulle vilja ha massa töntiga erbjudanden och få massa saker och jobba med just bloggen. Men jag har läst om bloggare som blivit uppärksammade via sin blogg och fått andra jobb på grund av detta. Va gött liksom. Anledningen till att jag tjötar om detta nu är att jag är så trött på "vad ska man göra med sitt liv-ångesten"
Jag vet att jag kanske inte borde ha den nu när jag ändå har 3 års pluggande framför mig som förmodligen leder till jobb, men tänk om detta inte alls är rätt. I går kände jag sån jävla ångest. Kollade på kurslitteraturslistorna och det är 23 böcker (eller något sånt) som ska inhandlas om jag fattade det hela rätt, (vilket jag säkert inte gjorde men) och jag kände bara "ÖUUUOOOIHH!!!!! JAG ORKAR INTE!!!" Fan, jag ska seriöst flytta till malaysias urskog och börja leva som befolkningen där! Då behöver jag ju i alla fall inte tänka på alla västvärdsproblem.

Förresten, för er som undrar om Daniel dött eller varför han inte bloggar så kan jag meddela att han spenderar sina dagar med att måla huset. Det är även därför vi inte fixat den nya bloggdesignen ännu.

Nä nu ska jag gå och testa min nya (förhoppningsvis superbra) plattång och sen ska jag ut och gå så kanske jag bli på bättre humör!



Karin

Kommentarer
Postat av: Jessica

men vad hände med den förra as-grymma plattången då?! :O

2010-08-19 @ 20:44:05
URL: http://expectansy.se
Postat av: Annie

Du kan nog vänta med att beställa kurslitteraturen, iaf var det så för mig och spanskakursen. Den första dagen gick de igenom vad vi var tvugna att köpa först och så, och det var till och med nån bok på listan som vi inte ens behövde... Och typ ingen i min klass hade köpt nåt innan kursen började. 23 böcker låter helt sjukt! Och jag kan inte tänka mig att du behöver alla med en gång. Hade också värsta ångesten och tänkte att jag måste köpa allt med en gång men det var ingen panik alls med det visade sig sen.

PS. åker du till malaysias urskog för att slippa västvärlden åker jag med! DS.

2010-08-24 @ 11:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0