Twilight

Hallo hallo!

Denna dag har varit rätt pissig. Först och främst kom jag iväg lite sent i morse. Egentligen va det inte så farligt sent, om det inte varit för att jag efter typ 5 min kommit på att jag glömt saker hemma som jag var tvungen att gå hem och hämta. Det blev alltså till att vända om och sen stressa som satan tillbaka för att hinna till jobbet. Jag blev bara 2 min sen, så det var inte så farligt..men inte kul ändå!
Sen så var det en kille som jobbar på BIT (som är någon typ av chef eller nåt tror jag) som var och inspekterade oss idag, eftersom han sett att alla lägger på för mycket kyckling och sånt på och i våra baguetter och sallader. Visserligen fick jag typ inga klagomål, förutom kycklingen..(men det fick ju typ alla) och de berömde mig till och med sedan för att jag var bra.. men det var ändå jobbigt att göra mat under press.
Usch, i dag var verkligen en "jag-vill-aldrig-mer-sätta-min-fot-på-byportens-shopping-och-i-BITs-jävla-butik"-dag. Fy fan va jag är avundsjuk på Emma och Hanna som slutar i morgon! Jag vill också!! Men men..
En annan orsak till att dagen varit kass kan (kom jag på nu) vara att vädret varit dålig för första gången på länge. Fan, solen behövs för att Karin ska kunna leva i Oslo...

..Och regnet behövs för att Edward Cullen ska kunna leva i Forks.. (haha ville bara komma in på nästa ämne på ett snyggt sett xD) I alla fall.. jag har (ÄNTLIGEN får man väl säga) tagit med tid till att läsa och se Twilight. Har börjat på "New Moon" också. Alltså både boken och filmen var bra men de var ju inte WOW. Nu lär jag väl få massa kommentarer från Jessica där hon skyller på att jag läst boken på svenska, men jag tyckte att den var lite seg i början... men ja, orkar inte gå in djupare på det utan de får jag ta den dagen jag träffar Jess (Som för övrig säkert är den enda som bryr sig ändå :P)
Alltså man borde egentligen antingen bara se filmer eller läsa böcker. Att göra båda suger eftersom (i alla fall jag) stör ihjäl mig på att de alltid ändrar så i filmer. Jag vet att det är nödvändigt att ändra men jag stör mig ändå.. men ja ja.. både boken och filmen var i alla fall bra, och vet ni va? Jag vill också ha en pojkvän som är vampyr och kan klättra upp i ett träd med mig på ryggen!!



Karin

Kommentarer
Postat av: Jessica

JA, äntligen har du joinat oss på den rätta sidan av the twilight zone ;) haha, klart man vill ha en sån kille, kanske minus den lilla detaljen att han vill käka upp en ;) okej början på twilight är lite seg, men resten är skitbra! och ja klart att du hade tyckt mer om dem om du läst dem på engelska ;) haha, du känner mig väl! min favorit del är i trean, så du får snart ta del av den oxå =P dåligt att de inte kommer att ha med min favorit i filmen! =( blev sur då! men men ... ps: i filmen har de båda två säkerhetssele på sig när de klättrar ;) så det är nog inte omöjligt att få uppleva liksom ;) haha, du får skicka ut erik till några träd för att öva ;) Kram

2010-04-17 @ 17:54:08
URL: http://expectansy.se
Postat av: sofia

hehe, jag läste dem på svenska och det gick jättebra vill jag lova :)

2010-04-18 @ 10:38:30
URL: http://stellaire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0